donderdag, mei 6

Live!

feest En dan volgt er nu een live verslag vanaf mijn bureaustoel.
Die bibbert.
Waarom? Neen, ik heb niet alwéér een nieuwe aankoop gedaan.
Waarom dan wel? Er wordt beneden gefeest.
Voor mij? Neen, niet voor mij.
Mijn benedenburen doen wild, zónder dat zij mij iets hebben gevraagd. Ze weten niet eens dat ik 47 minuten geleden jarig was.
Ze doen wel vaker wild. Dan nodigen zij rond de dertig medefeestbeesten uit. Als die allemaal tegelijk met hun bipsen gaan bobbelen, klepperen alle lepeltjes in de kopjes in mijn keuken. Als ze allemaal tegelijk met hun voeten stampen, glijdt mijn hele bed naar de rechterkant van mijn slaapkamer. En als ze allemaal tegelijk een pirouette in de polonaise doen, glijdt mijn bed weer terug...
Ojee. Daar heb je het al. Ze roepen nu allemaal tegelijk 'woohoo' en mijn schaarse nekharen staan al recht overeind.
Maar ja.
Wat doe je er tegen.
Zal ik maar aankloppen en vragen of ik mee mag doen?
Hm... Het vervelende is dat ik zèlf ook een feest ga houden a.s. zondag. De kans is groot dat dán wél de tolerantiegrens van de mij omringende bewoners is bereikt.
Wat fijn! Dat betekent dat de kans op strakke, knappe, donkere politiemannen aan mijn deur ook groot is!

Welke zal ik kiezen?
deze: boei of deze: boei ?

Lastig hoor.
En allebei mag niet.