zaterdag, oktober 30

Joli(e)s Hypothese

imgIk drink graag koffie.
Wat heet, ik ben verslaafd.
Ik drink koffie wel met suiker (steeds vaker nepsuiker want zelfs een Joli(e) moet op de pondjes letten tegenwoordig).
Melk voegde ik in het verleden alleen toe als het bruine goud van dusdanig slechte kwaliteit was dat de smaakpapillen wel een beschermend vetlaagje konden gebruiken. Vaak hielp dat niet. Aan automatendrab valt weinig te verbeteren. Grappig effect daarbij is nog dat het lijkt alsof de toevoeging van de melk de smaakcomponenten beter uit laat komen. Zo zal lekkere koffie nog lekkerder smaken met wat room terwijl slechte koffie er rare dingen mee doet.
Dat lijkt op verf.
Als je een donkere kleur voor je hebt maar je weet niet precies welke dan helpt het om er wit bij te doen. Ook kun je ermee achterhalen of je een blauw voor je hebt dat zweemt naar magenta of juist naar geel (erg belangrijk als je paars wilt maken bijvoorbeeld).
Mijn theorie is dus dat koffiemelk en witte verf een gelijkwaardig effect hebben.
Een belangrijke theorie.
Maar ik weet nog niet waar ze voor gebruikt zal worden.

...