dinsdag, april 13

Spring Break

Op de heerlijk zonnige 2e paasdag hield ik een rustdag.
12:20h. Op zoek naar de natuur van Oostvoorne beland ik in een kermis. Beukende botsauto's, slingerende slangen, tingelende tenten en hangende jongeren. Gelukkig verdwaal ik van de schrik en kom ik in het wandellandgoed Mildenburg terecht waar ik mij gedurende 2 uur door de bossen waad. Nadat ik absoluut niet meer weet waar ik ben en heuveltjes op en beboste bergen af ben geklauterd, kom ik plots... een paashaas tegen. Deze man in pak is samen met 2 collega's paaseieren aan het verstoppen. Ik durf geen foto van ze te maken dus mijn bloglezertjes geloven dit vast niet. Als ik het park weer verlaat, moet ik mij door de kleuters heenworstelen.
Na een half uur bereik ik het begin van het Oostvoornse strand dat veel breder is dan het oog doet vermoeden en na 5 kilometer pierenpoep bereik ik eindelijk zeewater. Binnen 3 seconden besluit ik weer terug naar het droge te strompelen. Er wordt hier veel gevliegerd. Er is veel wind, veel karretjes en mensen die zich ermee omhoog laten trekken.
17:45h. Ik zit in een zeer fout strandpaviljoen, 'Duinrand', waar ze maar 2 CD's hebben (Rod Stewart sings Jazz, ofzo en Frans Bauer). Ik voel me ongemakkelijk als ik een groepje hangjongeren passeer dat me vanaf het eikenhouten tafeltje erg argwanend aankijkt. Ik hou mijn pet maar weer eens op (zie foto qua punky coupe) en rook een veel te zwaar sigaartje.
Vijf uur later knip ik thuis een voetblaar open met een nagelschaartje. Het vocht verdonkert mijn spijkerbroek.



ENG Scroll down for English posts.