maandag, april 19

Volare et Surgo

Vandaag om 4:40 uur ging mijn wekker, maar ik sliep door tot 5:18 en strompelde slaperig naar mijn TV.
Nét op tijd want er was nog minder dan een minuut te gaan voor de lancering!

familie

Er is niets dat vreselijk duur is dat ik zou willen hebben alleen 'voor de heb'.
Voor mij geen villa, geen zwembad, geen krulspelden, geen chirurgische correcties, geen grote auto's, geen breedbeeld. Het enige dat ik zou willen dat duur is, is... de kosmos inzweven.

De zondag hier voorafgaand was er iets vreemds te zien op het NOS journaal.
De gehele dag al had ik op Radio 1 de woorden 'He is tall and handsome' gehoord. Daar was ik het zeer mee eens, want in mijn woordenboek staat dat 'handsome' staat voor 'mooi, knap.' Kuipers zijn collega Padalka uitte deze woorden. En ja... De Nederlandse kosmonaut is zéér zeker aantrekkelijk (och...! die lieve kuiltjes in zijn wangen... en die ondeugende blik...!).
Ziehier wat het NOS journaal er in de ondertiteling van maakte:
pure censuur!!!

news

'Sterk'???
Is zijn uiterlijk een AIVD/KGB geheim ofzo?

André Kuipers vertrokken naar ISS
BAIKONOER - André Kuipers is vanaf de lanceerbasis Baikonoer in Kazachstan vertrokken naar het ruimtestation ISS.
Kuipers, de tweede Nederlander in de ruimte, wordt vergezeld door de Rus Padalka en de Amerikaan Fincke.
De Sojoez-raket legde het negen minuten durende traject naar de omloopbaan zonder problemen af. Over twee dagen moet de Sojoez met het ISS koppelen en kan Kuipers beginnen met zijn vijftien
wetenschappelijke experimenten.
De 45-jarige arts keert op 30 april op aarde terug met de twee kosmonauten die op dit moment nog in het ruimtestation verblijven
.

ENG Scroll down for English posts.