vrijdag, mei 28

Proletariaat Plagiaat

snot NOS Teletekst: Voor de liefhebbers heeft de Engelse commerciƫle zender UKTV vanaf vandaag iets moois: Watching Paint Dry ,een acht weken durend programma op internet waar 24 uur per dag niets anders te zien is dan het opdrogen van plakkaten verf.
Om het nog spannender te maken kunnen kijkers per sms hun stem uitbrengen op hun favoriete lik verf.
"
Heel mooi.
Maar in 2002 al was dit een internet klassieker.
Dat lijkt toch een beetje op stelen.

Dat ken ik.
Zo heeft de VPRO bijvoorbeeld van mij een gouden idee gejat.
En de dinsdag na Mijn Moeilijke Momenten Met Femke (waarbij zij tweemaal naar mijn T-shirt informeerde), verscheen zij met haar collega's in de tweede kamer met een T-shirt actie.
GroenLinks heeft daarna zelfs nog een tweede maal bij mij afgekeken.
Ook dit krankzinnige en hilarische artikel dat de strijd tussen surrealisten en absurdisten toont (alsof het een strijd tussen Marxisten en Stalinisten betreft) lijkt een regelrecht aftreksel te zin van een ludieke correspondentie die hier begon en die ik sloot op de discussie lijst.
Geciteerd worden door derden kan ook het auteursrecht schaden.
Deze onduidelijke en enigszins maatschappijkritische spaanse (?) site heeft een webpagina van mij gelinkt zonder dat ik het wist. Die pagina was geheim en nog lang niet af. Dus dat maakt het wel vervelend. Het spaanse stuk heb ik door een automatische vertaler gehaald en het gaat geloof ik over het feit dat de schrijver zich afvraagt wanneer hij dood zal gaan (zelfmoord?) en wat hij dan met al zijn webspace moet doen. De centrale vraag van het artikel is dus regelrecht verbonden met het concept van mijn DeadMan page.
Jatwerk.
Ik wil niet dat iets dat niet af is, gelinkt wordt. Maar ik ben voor een anarchistisch internet. En wat je er niet op wilt hebben, kun je er af halen.
Maar... tot mijn grote schrik heeft het Internationaal Homo/lesbische Informatiecentrum en Archief dat interview waar ik nu helemaal niet meer blij mee ben in hun archief gezet. Dat blijft dus voor eeuwig bewaard. Als een soort reliek...
Zo heb ik eindelijk onsterfelijkheid verkregen en blijken mijn ideeën niet alleen voor mij maar ook voor anderen waardevol.

Waaróm ben ik dan nog zo arm?
_