zaterdag, juli 3

Variatie

snotEr is veel variatie in mijn instabiele maar dynamische kunstenaarsleventje. Ik heb voor u slecht, raar, goed, beter en best nieuws. En dat allemaal voor de prijs van 1.

Slecht nieuws: mijn moeder werd woensdag geopereerd. Een hernia nabij het litteken van haar operatie die plaats vond in de jaren 80 speelde haar parten. Ze leed toen aan maagzweren en een middenrifbreuk. Ik zou verdwalen zonder haar in deze wereld.
De narcose verliep goed en ze is er levend doorheen gekomen. Ze zou een paar dagen krijgen om aan te kunnen sterken in een hospitaal bed. Maar donderdag ochtend ging onverwacht de telefoon. Ik dacht alweer dat het Turtle was die belde, maar het was mijn moeder zèlf die vroeg of ik haar af kon halen van het Havenziekenhuis. Ze kon mijn vader niet bereiken. Ik deed razendsnel mijn nog vuile stinksokken aan en rende vanuit Hoogvliet, nog zonder ontbijt en zelfs zonder koffie (!) de deur uit. Met een taxi reden we naar Capelle a/d IJssel. Mijn vader viel om van verbazing toen hij later thuis kwam. Ik heb die avond gekookt. Mijn broer kwam gezellig langs. We waren een beetje te druk. Mijn moeder heeft veel pijn. Haar buikje ziet er dik uit.

Raar nieuws: ik doe definitief niet mee aan het HAFF, omdat ik dat zelf op de valreep niet wilde, en ik doe ook niet mee aan TEEK, omdat ze een fout hebben gemaakt met mijn aanmelding en omdat hun expositie ruimte volledig verduisterd is, waardoor mijn werk niet zichtbaar (?!) geweest zou zijn... Da's raar.
Toch ga ik het festival bezoeken, dus even niet bloggen nu.

Goed nieuws: ik krijg 1000 euro kunstsubsidie die ik mag uitgeven aan een Apple Powerbook G4 met Superdrive!
Aanstaande zondag en maandag zit ik in Keulen met de charmante Paul en de degelijke Maria, bij de CSD en hopelijk ook bij de activistische queers. Maar eerst is Hannah jarig.

Beter nieuws: het CBK is geinteresseerd in mijn voorstel voor een conceptueel project in de openbare ruimte (Nieuwe Binnenweg) voor 'September in Rotterdam'.
Daar moet ik dus maar een mooi projectplan van maken.
En ik heb een afspraakje met een belangrijke dame van Kunstenaars & Co. die mij gaat adviseren omtrent het aanvragen van een stipendium.

Best nieuws: ik ben nog steeds hardstikke verliefd en zij ook op mij.
Ik begrijp er geen snars van.
Ze moet nou toch wel een beetje op me uitgekeken zijn.

...