donderdag, november 11

Kijken =/= Zien

imgAls u een tamelijk nieuwe browser heeft, kunt u mijn logo in de adresbalk bovenaan zien staan...
Is dat zo?
Toe!
Ik heb er zo mijn best op gedaan...
Mijn woede van gisteren had niets te maken met de actualiteit, hoewel het zomaar gekund had... Het is zeer verrassend te zien hoe primitieve lieden hun verveling botvieren op scholen en moskeeën. Het wordt tijd dat er een flink aantal buurthuizen uit de grond gestampt gaat worden waar personen hun overschot aan testosteron kwijt kunnen raken d.m.v. kickboksen en online dating.
Neen.
Ik was en ben boos i.v.m. het eerste reintegratie gesprek dat ik gisteren had in een kil kantoortje zonder koffie bij de SoZaWe. Een reintegratietrut die jonger en lager opgeleid was dan ik gaf mij daar een preek die nog tijdsverspillender was dan het reanimeren van Arafat. Bovendien ergerde haar houding mij mateloos. Het bloed zat al lang niet meer onder mijn nagels toen ik haar reeds voor de 4e keer vertelde dat ik nog nooit fulltime werk heb gehad maar altijd freelancer en part-time zelfstandige was. Ze vond het ook erg raar dat ik mijn studie Geologie niet had afgemaakt (Waarom? Omdat die me niet beviel) en waarom ik was gestopt als webmaster van Gil & Moti (Waarom? Omdat het kutwerk was) ook snapte ze niet waarom ik een WIK uitkering (Wat? Dat is de Wet Inkomensvoorzieing Kunstenaars) heb geaccepteerd terwijl ik ook goed betaald werk had kunnen zoeken. Het feit dat ik altijd de meest integere keus probeer te maken voor een leven met waarden die ik belangrijk vind, verdient respect. Doch een reintegratiebureautrut verwacht dat je als lege huls leeft zonder wil of wens maar wel met genoeg geld voor een tijdelijk verzetje als vakantie. Vrijbuiters zijn niet toegestaan in het systeem.
Grrr.
Gisteren heb ik eindelijk mijn Bijstandsgeld van september en oktober ontvangen.
Vandaag heb ik een ticket naar Berlijn geboekt.
Künst und kink.

...