zaterdag, november 13

Wat?

Winterslaap lijkt mij elk jaar aantrekkelijker.
In de winter ben ik toch niets waard. Ik kan niet tegen schemer en kou. Bij 30 graden begint 't leven pas een beetje voor mij. Zodoende kan ondergetekende echt van geen enkel nut zijn voor deze maatschappij, maar ach... Ik wil niet zo ver gaan deze samenleving voor de kosten op te laten draaien van een reisje naar de tropen. Dus is mijn voorstel: laat mij legaal niets doen. Elk jaar. Van eind oktober tot begin februari. En daarna ben ik weer uw Joli(e).
In afwachting van deze regeling ben ik nu dus een Bijstands-Joli(e). Wel ga ik aanstaande donderdag voor 5 daagjes naar Berlijn.
Een akelig stemmetje in mijn hoofd vertelt me dat dat vlucht gedrag is. Het gefluister komt van een naakt groen mannetje zonder piemel maar met een naar karakter. Ik heb hem voor jullie getekend zodat je je een beetje in kunt leven.
Hij zegt de hele tijd maar (met een naar krakend toontje): "...Hehehe Joli(e)! Op een dag ga je een voltijds baantje nemen en dan wordt je net zo saai als Mat Herben! Je gaat zelfs vliegtuig-spotten leuk vinden in een eeuwig vervlakkend breindodend onmerkbaar voortschreidend proces!..."
Wat moet ik doen?
Wat moet ik tegen dit mannetje zeggen?

img