woensdag, augustus 18

Heerlijk Helder

img

Net op het moment dat het festival in Den Helder waar ik campeerde een beetje op gang begon te komen en de contacten tussen kunstenaars onderling begonnen te gaan lopen, moest ik weg.
Maar vrijdag ga ik weer terug om te kijken wat er allemaal gemaakt is en om samen te werken met een aardige kunstenares die ik er heb ontmoet en ook om mijn eigen werk weer mee terug te nemen na afloop. Uiteindelijk heb ik zelfs drie sculptuurtjes neergezet in plaats van twee. En twee animatiefilms: 1 DVD voor in de exporuimte en 1 film in de cinebus.
Er zijn ter plekke ongeveer 70 kunstenaars aanwezig, maar ik voel slechts met enkelen een 'klik'. In ieder geval met Uli en Paul. Ik ben er achter gekomen dat het eerst op sociaal vlak goed moet voelen voordat ik een samenwerking op professionele basis kan beginnen met iemand. Maar als ik sociaal klik met een kunstenaar wil dat nog niet zeggen dat we een artistiek ding kunnen doen - zeker niet als ons werk overeenkomt. Het werk van Uli en mij lijkt op elkaar. We klikken ook erg goed, maar ik denk niet dat we ooit samen kunnen werken aan iets. Dat zou teveel botsen. Christien en ik klikken ook erg goed, maar ons werk staat mijlenver uitelkaar - dat geeft een bepaalde losheid en dus gaan we vrijdag iets doen. Lekker laagdrempelig.
Ohja: u kunt ook elke dag online kijken of er iets gebeurd is. Ook hier en hier
Dat ga ik ook doen.

...