woensdag, augustus 4

Kinder Kunst

Hier in Hoogvliet worden alle goedkope flats gesloopt.
Daar worden binnenkort alleen maar dure villa's voor in de plaats gezet. Dit betekent dat het grote aandeel Antillianen hier zich elders zal moeten huisvesten, verwacht ik. Ikzelf ook trouwens...
En dat is jammer want het relaxte aan de mensen spreekt me hier erg aan. Het verschil met Nederlanders is ook niet zo heel erg groot. Hoewel... Gisteren sprak een slordig uitziende meneer mij aan met de vraag of ik een vuurtje voor hem had. Dat had ik. En terwijl ik het hem aanbood, sprak hij de woorden "mijn dank is recht evenredig aan uw goedheid." Ik sloeg er steil van achterover.
Antilliaanse kindertjes doen gewoon hetzelfde als nederlandse en italiaanse kindertjes: vieze dingen tekenen.

vies

Op de eerste stoeptegel herken ik iemand die zijn/haar billetjes laat zien en ondeugend achterom kijkt. De andere twee tegels laten de universele piemel zien. In mijn jeugd werd die ook ongeveer zo getekend en gek genoeg vooral door jongens.
Ik vind het erg slim van de kinders dat ze de meest lichtgekleurde tegels hebben uitgekozen om hun kunsten op bot te vieren. Minder goedkeurenswaardig vond ik het dat ze oliestift hadden gebruikt.
Schatten, daar hebben we stoepkrijt voor.

...