woensdag, januari 12

Piraat in zicht

img Deze middag ging ik de deur uit om Piraat (zie gisteren) te zoeken. Ik keek onder alle auto's. Niets. De wind blies mijn opgeschoren hoofd mijn jas in. Ik speurde alle struiken af en toen ik op mijn knieën voor een kliko lag kwam daar ineens Piraat doodleuk langs me heen lopen. Polshoogte nemen. Hij (zij?) zag er goed uit. Zijn pootje bewoog normaal. Alleen had hij nog steeds 1 oog, maar dat was toch ook niet nieuw meer. Hij leek ineens niet meer op een verdwaalde kat. Hij heeft wel een vreemd pluimpje aan zijn staart. Ongeveer een half uur lang heb ik nog geprobeerd hem naar mijn huis te krijgen (lokken met vis, in een doos duwen) maar hij wilde echt niet en 'em in zijn nekvel pakken durfde ik niet aan vanwege mijn onervarenheid en allerlei tegenstrijdige berichten op internet. Piraat is ontzettend tam. Hij zwerft nu rond mijn flat heen. Is dat een teken dat hij in de buurt woont?
Zojuist liep ik weer eens naar beneden omdat ik een foto van hem wilde maken. Ik zag hem niet. Maar ineens kwam hij van heel ver af op me af rennen. Heel romantisch. Poseren deed 'ie niet en hij wilde ook niet mee naar binnen maar geaaid worden wilde hij wel. Mijn handen zitten nu vol exceem maar het is het waard geweest:

img