maandag, januari 10

Een stokje achter de deur

img Gut, da's nou aardig. Ik heb nooit eerder een virtueel stokje gekregen. Dat ging altijd aan mij voorbij, was iets voor de 'echte webloggers' die meer dan 50 bezoekers per dag hebben. Wel kreeg ik een echt weblog knutselstokje maar dat was te moeilijk voor sommige anderen om vol te houden. Aangezien dit stokje over muziek gaat, neem ik het heel graag aan. Muziek is belangrijk. Mensen die niet van muziek houden komen niet door de voorselectie voor mijn vriendenkring. Sterker nog: die zal ik nooit een zelfgemaakte pizza voorschotelen.
Hier komt'ie (nu: geupdate met tijdelijke MP3 erbij!):
Vraag 1
Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer?

Erg veel. Te veel: 18,79 gigabytes. En daarbij nog ongeveer een half gigabyte aan door mijzelf geproduceerde geluidsstukken. Die stukken staan op zichzelf of gebruik ik later weer in animaties. Mijn werk lijkt op een kruising tussen Aphex Twin, Kraftwerk en Solex.
Vraag 2
Wat is je laatst gekochte cd?

Oei... Ik heb vooral veel gedownload via LimeWire en/of geleend van de Rotterdamse platenbieb, die de grootste LP/CD collectie van Europa (!) heeft.
Als laatste heb ik Medulla van Björk gekocht (in San Francisco want daar is het goedkoper).
Vraag 3
Wat is letterlijk het laatst geluisterde nummer voor je dit bericht las?

'Born, Never Asked' van Laurie Anderson na een tip van Olav
Vraag 4
Geef vier nummers door, die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.

In iTunes op mijn Apple laptop staan deze 4 als meestgespeeld bij mij bovenaan:
'Beautiful Ones' - Suede
'Boy' - The Book Of Love
'Our Lips Are Sealed' - The Fun Boy Three
en
'Seventeen' - Ladytron op een gedeelde 4e plaats samen met 'Dirty Robot' van Arling & Cameron.
De aanschaf van mijn laptop heeft mij gelijdelijk aan anders doen omgaan met mijn muziek. Ik heb heel lang geen CD's willen kopen, bleef uit protest bij vinyl LP's (!) hangen totdat dat niet meer kon. Nu 'rip' ik mijn favoriete nummers selectief van CD's af en zet die op mijn harde schijf. Maar ik begin problemen te krijgen met de backup.
Dat het houterige jaren '80 'Boy' zo hoog in mijn lijstje staat, lijkt me begrijpelijk als je deze tekst ziet:
I want to be where the boys are
but I'm not allowed
I wait outside of the boy's bar
I wait for them to all come out
I'm not a
boy
It's not my fault
that I'm not a boy
it's not my fault
I don't have those toys
I'm not a
boy
And now it's alright
without those boys
I stay at home at night
and I play with my toys
I'm not a boy

...
Ik heb voor jullie tijdelijk een MP3tje online gezet - doe er je voordeel mee!
Vraag 5
Aan welke vier (of vijf) personen geef jij het stokje door en waarom?

Ik denk niet dat meer dan 3 verschillende webloggers dit lezen... Hoewel hier gemiddeld 25 bezoekers per dag op af schijnen te komen.
Nou dan hoop ik maar dat de volgende kandidaten dit zien:
ik geef het muzikale stokje door aan
- Hannah - natuurlijk...! Ik ben niet betoeterd.
- Jeroen - ja, zeg jij nou ook eens wat.
- Olaf - omdat die een 'journal' heeft en dat is eigenlijk nog veel chiquer dan een weblog...!
- Vreer a.k.a. Judith - die dan weer wat moet bloggen omdat dat te weinig gebeurt.
Het 5e stokje zou ik willen doorgegeven aan een 'wild card' blogger die zich hieronder bij mij kan melden waarna ik deze zal linken.

Nou Henriette, was dat voldoende?

...