zondag, januari 2

Happy new ID year

Het jaar is nog maar 36 uur oud en uw identificatieplicht ook.
2004 had ik uitgeroepen tot het Ik geef er verdomme wel om -jaar als reactie op de 'not in my backyard' attitude van de Nederlanders.
Dit jaar verschuif ik van 't er-om-geven naar een ander thema: actie. Bijvoorbeeld actie tegen die vermaledijde identificatieplicht - gelukkig is er het Gelijk Oversteken initiatief en nog een aantal andere plekken waar we snel een oplossing van kunnen verwachten. We hebben nog veel te leren van mede actievoerders.
Ik heb besloten mijn paspoort gewoonweg niet mee te nemen en geen boetes te betalen. Het enige dat dan nog kan gebeuren is een nachtje cel maar daarna zulen de flikken deze ongeïdentificeerde kortharige toch echt moeten laten gaan.
2005 wordt een mooi jaar.

JolieID