maandag, november 3

Woman With Beard Bites Dog

Eén van de aardigste TV programma's van dit moment is Man Bijt Hond. Het houdt de vinger aan de pols. Als de multi-culti samenleving een pols zou hebben dan...
Zij bieden daarbij op hun website de mogelijkheid een virtueel pand (gratis) te betrekken.
Ik ben er nu ook te vinden, maar de boel is nog niet aan kant.
Het systeem lijkt een heel klein beetje op Friendster, waarbij gebruikers hobby's en interesses in een profiel aan kunnen geven en er een vrindjesnetwerk aan kunnen maken compleet met commentaren. Man Bijt Hond biedt in hun online 'Ons Dorp' een beperkt interesse invulveld, maar daarentegen een veel groter gevoel van 'community' met een aards karakter.
Bovendien is alles er in pixel design! Zo retro, zo mooi! Je kunt er een pixel versie van jezelf en je huisinrichting maken.
De site verdient de pluim van het jaar voor speelsheid.
Voor meer oogstrelend pixel design: kijk ook eens op Mr. Wongs site en wordt bewoner van het hoogste gebouw ter wereld.
Inmiddels is Halloween voorbij. Een hoop van mijn Friendsters in Boston hebben zich verkleed en vergrepen aan namaakbloed.
Zaterdag zat ik op een verdraaid interessant congres dat van mij best wel iets langer had mogen duren en waar naar mijn mening te weinig mensen op af waren gekomen. We kregen er als leden wel mooi de primeur: Marijke Vos had tijdens haar speech op het GroenLinks Forum heel goed nieuws, ze maakte bekend dat Femke Halsema is bevallen van een tweeling. "Vanochtend in alle vroegte om 5 en 6 uur zijn Suzy en Bruno geboren. Ze zijn gezond en ook Femke maakt het goed." Waarop ik mij gek-geSMSt heb... Tijdens het congres werd met geen woord gerept over het gender van de zuigelingen. Heel correct, vooral wanneer je, zoals ik, hoopt op een wereld waarbij men bij geboortes roept "hoera, het is een mensje!"