zondag, januari 18

Animated Life

help Hier links een primeur voor de echte Joli(e) fans.
Het is een screenshot van mijn eerste fake documentaire animatie, waarvan de schetsversie aanstaande zaterdag in premiere gaat op het Queeruption Benefit in Amsterdam, op 24 januari dus.
En er is goed nieuws: de ontwikkeling van de schets-versie van het filmpje gaat voorspoedig! 't Zal waarschijnlijk snel af zijn. Ondanks het feit dat ik er pas vrijdag de 16e mee begonnen ben. Normaal gesproken doe ik drie maanden over een filmpje van 5 minuten... Echter: bij het huidige filmpje "Helpline!" heb ik gekozen voor een omgekeerd proces van het gebruikelijke. Ik heb eerst de soundtrack afgemaakt en daarna pas de geanimeerde beelden (hoewel in de allereerste schetsfase op papier aan beide tegelijk gedacht).
Nog meer om van te smullen voor de echte Joli(e) fans: Op deze pagina zijn inmiddels 5 nederlandse prenten in verschillende stijlen te downloaden (naar beneden scrollen!).
Ook kwam ik vandaag een aantal sites tegen met korte films, waaronder de Bush competitie van MoveOn (een wereldwijd activisten netwerk), de redelijk bekende Korte Filmsite van de NPS en een heel leuke site voor CKV leerlingen met een niet te versmaden vormgeving en interactiviteit.
Ik hoop dat u breedband heeft.
Ik zit alweer, alvast bij voorbaat, helemaal in de stress, want ik heb nog niet nagedacht over wat ik in ga zenden op dit prestigieuze festival dat in 2002 mijn beider inzendingen (die ik via peperdure koeriersdienst had laten bezorgen) afwees. Ook wil ik in 2005 nu eindelijk eens proberen op het IFFR binnen te komen en mijn, inmiddels 10 jaar oude, droom waar te laten worden: een stoeltje in de bioscoopzaal met "gereserveerd voor de regisseur" erop...
Heeft u ook zo'n droom?

ENG Above, on the left, there's a collectors' item for the real Joli(e) fans. It is a screenshot of my first fake documentary animation, of which the sketch version (or 'work in progress' version) is playing Saturday on the Queeruption Benefit in Amsterdam, january the 24th. Good news: the development of the small film is successfull! Usually it takes me three months to finish a small film of 5 minutes... However: with the current small film "Helpline!" I have chosen for a different approach. I finished the soundtrack first and afterwards created the animated pictures (although on paper: both at the same time). More for the real Joli(e) fans: On this page 5 new Dutch cartoons can be downloaded (scroll down!).
I am stressing again, because I have not yet reflected on what I will send in to this prestigious festival that, in 2002, rejected both my entries. Also I want to try to enter the IFFR 2005 and make my 10 years old dream come true: which is to have a seat in the theatre that says "reserved for the director"...
Have you got a dream?