woensdag, januari 21

Freak for Fashion

doekEindelijk had ik de remedie gevonden: als christelijke Franse meisjes nu ook ineens hoofddoekjes zouden gaan dragen? Gewoon. Als mode artikel?
Dan kun je als leraar op een gegeven moment niet meer uit elkaar houden wie van de 12 jarigen nu ook alweer de 'fundamentalist' was...
Maar hoe maak je zo'n vaatdoek stijlvol?
Ik herinnerde mij vaaglijk een hip hoofddoekje en Googlede op 'hoofddoekje mode ontwerper en kwam reuze gemakkelijk hier terecht.
En ik moest er nog om lachen ook. Hartelijk.
En verrek... Ik was ze alweer bijna vergeten: Jackie Kennedy, Audrey Hepburn en Grace Kelly!
Bovendien leer je er beter door kijken. Het dragen van een hoofddoek kan heel persoonlijk zijn; met subtiele verschillen in de plooiingen en het aantal doekjes.
Het stuk verwees weer naar de site van Capsters (met onder meer aerobics en outdoor hoofddoekjes).
Chirac zou 't ook best staan.

ENG Let's help out the French moslimas and let's all wear fashionable head scarfs so teachers won't be able to recognize the 12 year old 'fundamentalists' anymore...