vrijdag, december 10

De Boodschap

Kijkt eens wat ik gisteren op een gekopieerd A4tje in mijn brievenbus ontving:

img

De 'Nee'Nee'-sticker was weerloos hiertegen.
Het is me niet helemaal duidelijk wat voor winkeltje dit nu eigenlijk is. Het woord 'showroom' doet mij onverklaarbaar huiveren. Het neemt 't vermoeden niet weg dat ik er besprongen zal worden door contactarme kakkerlakken.
Wat al helemaal vreemd overkomt zijn die haakjes om het woord "spiritualiteit." Alsof de opsteller van deze advertentie het allang heeft opgegeven. Of denkt dat mensen die "spiritueel" zijn niet helemaal fris zijn in de bovenkamer. Zó onfris dat zij die haakjes vast niet opmerken en zich een onsje "spiritualiteit" laten aansmeren tezamen met 250 gram roestige spijkers en een verbrande lampenkap.
U ziet: het is dollen in Hoogvliet. Ik maak hier elke dag wat mee. Zo'n reclamefolder is echt niet het lichtpunt van de week hoor. Hoewel de taalfout "...dat bij u in de weg staat..." wel heel dichtbij komt.
Ik ben een bofkont.

...