donderdag, december 23

Ik erger mij aan

imgAls aanvulling op de Verschijnselen waar ik van moet vomeren-lijst nu een 'Ik erger mij aan'-lijst:

- Bonnetjes die niet soepel uit de flessen-terugbreng-automaat getrokken willen worden maar een heel naar schurende trilling naar je hand overbrengen
- Kou
- Verkiezingen van de grootste, heldhaftigste, sportiefste, belangrijkste, whateverste Nederlander
- Kerstliedjes, kerstkaarten, kerstverhalen (behalve dat van Dickens), kerstbomen, kerstmenu's, kerstpakkettenganzelever, kerstblogs, kortom: kerst
- Identificatieplicht
- Mobiele telefoons met extra's zoals WAP internet en verkeers terroriserend handsfree, die video af kunnen spelen, faxen kunnen versturen, in een kleine helikopter kunnen veranderen en het lichaam af kunnen scannen naar ziektes. Hmm...
- Films die laaiend enthousiaste recensies krijgen maar bij 't bekijken zwaar tegenvallen
- Applicaties die elke twee weken automatisch gillen dat ze verouderd zijn
- Linkse medemensen die nog steeds een vervroegd pensioen willen terwijl mensen steeds gezonder oud worden
- Tegenstrijdige regels
- Mensen die nu al beweren te weten dat ze Turkije over 15 jaar niet bij de EU willen
- Schijndemocratie zonder participatie (een alledaagse ergernis toch?)
- Jaaroverzichten
- De gendertweedeling
- Familiedagen
- Vervolglijstjes

...