dinsdag, juni 22

BoterBriefje

snot Veel dingen die u wel heeft, heb ik niet.
Maar u heeft wellicht weer niet de even charmante als briljante Judith Crouwell als vriendin.
Vandaag plofte er een Judithbrief - niet op mijn deurmat, want ik woon in een flat - op de metalen bodem van mijn metalen brievenbus in het metalen brievenbussenblok. Dat gaf vast een mooi metalen geluid, maar op het moment zelf was alleen de postbode aanwezig; verdere getuigen ontbreken.
Judiths taalgebruik is zo elastisch als haar nekspieren. Velen kennen haar als bedenker van uitspraken als 'dat gaat te ver'! en 'èn een leuk truitje' en 'qua geil' en 'een avondje met drank enzo' en 'ik hou mij geheel afzijdig van deze tekening' en 'ja zéker ja!' en 'hoe gaat het met joe en met de koenst?'
Haar brief, compleet met fragiele tekening, bevatte de onvergetelijke zinsnede "...meer van het kaliber bah..."
Die houden we erin.
Maar, wat mij betreft, de winnende quote van vandaag is "van ansjovisboter ga je verschrikkelijk poepen."
Het werd tijd dat dat eens gezegd werd.
Hulde.

...