woensdag, juni 16

Menselijke maat

Voor mijn verjaardag op 5 mei had ik van Jeroen een groot pak van 50 CDroms gekregen.
Ik heb ze uitgepakt en bekeek de stapel aandachtig.
Deze blijkt net zo hoog te zijn als mijn onderarm lang is (hand er niet bij inbegrepen).
Dat nodigt uit tot meer onderzoek.
Als ik er naast sta, komt deze exact ter hoogte van de helft van mijn onderbeen.
Dat is nog maar net lager dan de hoogte van mijn wijnrek.
Ik vind een wijnrek een erg volwassen ding om te hebben.
Ik ben er trots op.
Zo'n rek hoort niet voorbij gestreefd te worden door een paar sullige optische schijfjes.
En dan te bedenken dat dit 'slim cases' zijn van 5 mm dik.
Een gewoon CDdoosje is al gauw 1 cm en bij een stapel van 50 exemplaren, reikt die precies tot boven mijn knie.
Die afstand is groter dan de lengte van mijn bovenlichaam. En da's geen onbelangrijk onderdeel.
Als u denkt: 'heeft die Joli(e) niets beters te doen?' dan moet het antwoord ja zijn.
Ik heb gisteren voor het eerst 1 CD uit de stapel gebruikt (voor een filmpje dat ik vandaag naar MIX NYC heb gestuurd). Ik heb bij Etienne mijn allereerste DVD gebrand. De animatie Search Suspension is nu dus ook in eenvoudige huiskamers te bekijken! Een emotioneel moment... Dat ik daarom ook graag wilde bewaren door mij diezelfde avond terug te trekken in de natuur van Poortugaal (dorp), ook met het doel het voetbal in Portugal (land) te ontvluchten. Helaas. Dit dorp blijkt een groot café te hebben waar alle oranjeliefhebbers zich hadden verschanst - met begeleiding van onontkoombare toeters die tot op de weilanden te horen waren.
Enfin. Om de animatie naar Etienne te brengen, moest ik deze eerst op een CDrom branden.
Hoe lang zal ik over deze stapel doen?
Dankzij dit postje kan ik in elk geval de begindatum onthouden.
Waar zo'n blog al niet goed voor is.

cdrom