woensdag, juni 23

Ergheid

snot Verspilt toch niet uw projectiel aan falende voetbaltrainers. Nee. Er zijn toch echt ergere dingen die een mens tot eierwerpen zouden moeten aanzetten.
Op school heb ik geleerd dat je niet mag haten. Maar toch doe ik dat. Weet u wat ik haat? Wat ik echt heel erg haat? Heel, heel, heel erg vreselijk erg?
Nu, hier komt 'ie: de fade.
Kent u dat?
Net waneer de drums op zijn wildst weerklinken en het achtergrondkoor uitzinnig krakeelt, komt 'ie daar weer om de hoek kijken. De fade. Net wanneer je denkt: "mijn god, hier gaat zometeen allerbriljantst geïmproviseerd worden" maakt de fade er een einde aan.
Het ergste is nog dat het niet een directe halt is, maar een langzaam en zeurend en wegzakkend geëtter. Zodat je nog een vaag vermoeden en verlangen kunt hebben naar wat had kúnnen zijn.
Dit kan zomaar niet.
Dit mag niet mogen.
Ik heb godverdomme ook voor dat laatste staartje betaald, ja?!
Hoewel dit muzikale hoogtepunt (4 Mb) mij 2 maandjes geleden gratis door Olaf is cadeau gedaan.
Het leek me leuk deze minnestreling aan mijn nieuwe vlam cadeau te doen.
Zo'n zacht en sentimenteel gebaar zal ze vast wel kunnen waarderen.
Het gaat over een huisdier, geloof ik, en het is duizendschoon.
Toch?

FADE (fäd), v., fade in (or out) 7 of a recorded sound to increase (or decrease) gradually in volume.

....