maandag, juni 28

Saai

eu Het risico is groot dat ik binnenkort zeer saai ga worden.
Deze kunstenaar zoekt namenlijk een saai baantje.
Liefst part time saai.
Zodat ik kan proberen om in de avond uren en overgebleven dagen niet-saai te zijn.
Misschien moet ik zelfs gaan overwegen mijn haar weer saai te laten groeien.
Dan heb ik tenslotte meer kans om aangenomen te worden bij saaie sollicitatie gesprekken in saaie bedrijven.
Hoe ben ik tot deze conclusie gekomen?
Welnu: afgelopen donderdagochtend had ik een niet-saai gesprek, o.a. over mijn nieuwe passie, met de niet-saaie Judith Crouwell. Doch zij drukte mij op het hart dat ze zeer saai geworden was. 'Dat komt door mijn saaie baan' riep zij wanhopig en niet-saai uit, waarop ik zaai... eh zei: 'Maar jij bent verre van saai!' Judith wierp tegen: 'Dat komt doordat jij mij stimuleert niet-saai te zijn!'
Toen sloeg mij de paniek om het hart.
Wat zal er van mij worden als ook ik full-time moet gaan werken?
Dan gaan gegarandeerd de scherpe kantjes van mij af. Om nog maar niet te spreken van recalcitrant stoppelig haar, maar dat komt er dus juist weer bij.
Als u dus een grote opdracht of saaie werkplek weet, liefst bij een saaie ideële organisatie of een saai niet-corrupt ICT bedrijf, tip mij.
Wat voor soort werknemer ben ik?
De komende dagen probeer ik een experimentele animatie af te krijgen voor dit festival, wat natuurlijk nooit gaat lukken omdat de inzend deadline morgen is.
U ziet: ik ben een harde werker.
Vooral rond deadlines.
Dat is in ieder geval niet saai.

...