dinsdag, december 9

Doorzakken bij TV

hannekeGisteren kreeg ik een lumineus idee.
Iets wat wel vaker gebeurt in mijn geval.
Ik was aan het nadenken over Hanneke Groenteman en dat ik haar boek 'doorzakken bij Jamin' zo graag als kerstgeschenk zou willen bekomen. Zij had een interview afgegeven aan Jeanne Kooimans op Radio 1, rond het spookuur. Het bleek dat Groenteman waarschijnlijk nooit meer terugkomt op de nederlandse televise i.v.m. het verjongingsbeleid van de publieke omroep. Absurd. Groenteman is mijns inziens leeftijdsloos, genderloos en aangenaam oeverloos. Op hetzelfde moment probeerde ik erachter te komen of ik de laatste tijd eigenlijk nog wel iets aan moderne nederlandse literatuur heb gelezen (weinig) en bij elk fragment op televisie dat mij aardig voorkomt, droom ik ervan dit bij het VPRO programma 'Zomergasten' op een intellectuele wijze in prachtige beeldspraak en persoonlijke ontboezemingen te becommentarieren.
Toen kreeg ik het lumineuze idee:
de presentatoren van Zomergasten zijn tot nu toe allemaal mannen geweest.
Laat Hanneke Groenteman het werk doen!
Aksie!
Niet met het argument dat ik aan positieve discriminatie wil doen, maar met de notie dat Groenteman een kundig interviewer is met een perfecte Zomergasten stijl en er de noodzaak is haar weer op de buis te krijgen; want anders krijgen we daar later nog spijt van.
Die Joost Zwagerman is nog veel te jong; die krijgt later wel weer een kans...
Als u mij wilt helpen bij mijn campagne zijn tips welkom.

ENG English version will be posted later this week...
Or SCROLL down for earlier messages in English.