zaterdag, december 20

Easy Activism

action Wees activist!!
Joli(e) heeft een aantal acties voor u op touw gezet.
Doe mee!
=======
De acties zijn gebaseerd op een eenvoudig principe:
druk op de bijbehorende knoppen (= de ludieke visuals die ik erbij geproduceerd heb) en uw mailprogramma opent automatisch een venster waarbij de geaddresseerde en het subject alsmede de inhoud van de mail automatisch ingevuld zijn.
Het enige wat u hoeft te doen is op de verzendknop te drukken (en eventueel nog uw afzendersadres te veranderen).
Makkelijk!
Easy Activism noem ik het.
Doe mee!

=======

Er zijn nu drie acties:

- Bescherm je beest!


(Oproep aan een ieder)



- Kom op en doe wat aan die kop!


(Wilders VVD)



- Groenteman terug!


(Hanneke op TV)




=======
=======

action

TEGEN DIERENMISHANDELING...


Er werden het afgelopen jaar steeds meer dieren mishandeld, verkracht en gedood.
Ik ben het zat.
Idee: simpelweg plaatsen van videocamera's. Niet voor niets worden dit soort vandalen actief als er niemand is die hen kan zien. Laten we ons eigen Big Brother maken in onze multimediale samenleving, maar dan als gezamenlijke actie door het volk zelf (en niet door 1 overheid).

ANP: "De Dierenbescherming looft 2500 euro uit voor de gouden tip over het mishandelde paard in Tilburg. Volgens een woordvoerder van de politie is inmiddels duidelijk dat de dader of daders het dier een oor hebben afgesneden en met een stok in ogen en de anus hebben gepord. Het stond alleen in een afgelegen weiland.
De Tilburgse politie heeft, nadat de mishandeling van het dier was ontdekt, contact opgenomen met het Korps Landelijke Politiediensten. Het KLPD in Driebergen houdt een database bij met gegevens over gevallen van dierenmishandeling. ,,Mogelijk kunnen we door gegevens te verzamelen en te combineren een dader vinden'', aldus de politiewoordvoerder."

Die dader wordt zo natuurlijk nooit gepakt...
Laten we er zelf wat aan doen!
Als iedereen meewerkt met zelf aangeschafte digitale camaraatjes, webcams en/of afschrikkende borden kan de dader in no time gepakt worden!

Bij deze Easy-Activism-knop moet je zelf het emailadres invullen van kennissen of kinderboerderijen en boeren van wie je weet dat zij dieren in de openlucht hebben staan (of mail dit idee simpelweg naar iedereen die je kent):

action

NB: Tips over de mogelijke dader kunnen zowel bij de politie Tilburg als de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming worden gemeld op telefoon (035) 625 7500. De tips worden uiteraard vertrouwelijk behandeld.
Nederlandse Dierenbescherming Homepage.
Ik zeg u: waakzaamheid werkt...

=======
=======

Blond past geen mens...


Ook Geert Wilders behoeft een actie...
Zoals u weet ben ik GroenLinks lid, maar ik heb toch ook best een genuanceerde mening over de VVD...
Zo is Geert bijvoorbeeld best een knappe kerel.
...maar dat ***haar!!!***
Dat ziet eruit alsof hij een engels juristenbank pruikje draagt...
Hij is een man die me wel in staat lijkt met het goedkope 'SprayBlond' zelf in de weer geweest te zijn, met alle gevolgen van dien...
Hier moet tegen opgetreden worden!
Axie!
action

In de vaste overtuiging dat hij er toch echt knapper en wel lekker uitziet als hij het zwart zou verven, hoop ik dat velen deze actie steunen. Vooral omdat Wilders mij best een carriere-maker lijkt die we dus allen nog vaak... Heel vaak... Heel, heel, heel erg vaak op TV zullen gaan zien...
Maak je eigen TV-kijken draaglijker en klik!

=======
=======

Haal Hanneke terug: Graag Groenteman!


Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat mijn Hanneke Groenteman actie in strikte zin al achterhaald is...
Zij IS al eens presentator vanactiongeweest!!!
kijk maar: Zomergasten Serie 1998.
Wie had dat kunnen denken? Dat is te mooi om waar te zijn. En het is waar. Ik wist het echt niet... In dat jaar verbleef ik namenlijk te Boston in de USA terwijl Groenteman de Zomergast aangever was.
Maar waarom is ze dat nu niet meer?
Het wordt nog vreemder als we opmerken dat er in haar biografieen nooit melding wordt gemaakt van haar Zomergasten werk...
Dit betekent dat het tijd is voor ons om maar weer eens in actie te komen:

action

U wilt toch zeker niet tot in lengte van dagen opgescheept blijven zitten met Joost?
Klik met een tik!
Liever Groenteman dan Zwagerman!

=======
=======

ABN AMRO laten breken met BPRC?


De volgende axie heb ik niet zelf bedacht, maar is wel leuk (en in een opmerkelijke vorm die ik nog niet eerder heb gezien) daarom maak ik er melding van:

bank

"ABN AMRO wil u graag helpen uw dromen te verwezenlijken. Lever dus uw plan om ons te laten breken met BPRC voor 2004 in bij een van onze kantoren. En misschien wordt 2004 wel uw jaar. De tien origineelste en uitdagendste plannen worden beloond met EUR 10.000,- Bovendien kunt u, daar waar mogelijk, rekenen op onze hulp bij de realisatie ervan.
Hoe doe ik mee?
Lever voor 21 januari 2004 uw duidelijk geschreven of getypte plan, samen met een volledig ingevuld
deelnameformulier, in op een ABN AMRO kantoor.

::Deelnameformulier (PDF)::
::Actiesite Wordt 2004 uw jaar?::
De volgende gegevens zou je kunnen invullen:
Naam: Actiecampagne
Voorletters: K
Adres: Lange Kleiweg
Huisnummer: 139
Postcode: 2288 GJ
Woonplaats: Rijswijk
Telefoon: 015-2842699
Natuurlijk ben je geen klant bij ABN AMRO
Meer info over de campagne tegen BPRC.

=======
=======

demo Als u verder nog Easy Activism op persoonlijke titel wilt bedrijven, heb ik hier een aantal Leuke Linkse Links voor u (waaraan ik niet per definitie gelieerd ben)!

Zoals altijd kunt u de commentaar-link onderaan vrijelijk gebruiken.
En als u specifiek het blog van vandaag aan iemand wilt tippen, kunt u hier klikken:
Tip this site!

(Wel even zelf het emailadres van de geadresseerde invullen).


ENG All text and images (c) 2003 Joli(e). English version will be posted later this week...
Or SCROLL down for earlier messages in English.