Bij de verrukkelukke klanken van VPRO's grensverkeer tik ik deze regels in. Gisteren kon ik niet typen. Ik had mijn vinger flink bezeerd toen die klem was komen te zitten tussen mijn overvolle boodschappentas en een stang in een gevaarlijk overhellende bus. Met de bussen van vroeger had je dat nooit. Je voelde vèr van tevoren aankomen dat de chauffeur zich aan het voorbereiden was op het nemen van een scherpe bocht. Nu is het zo dat, wanneer de ronkende broodtrommels halt gaan houden, het natuurkundig 'moment' verschoven lijkt te zijn (meer info: zie Newtoniaanse krachtspelen in uw vroegere Atheneum lessen). Er treedt een enorme, haast onoverkomelijke vertraging op, waardoor het onmogelijk is om op charmante wijze naar de deur toe te lopen. Niemand is in staat een bus in waardigheid te verlaten.
Joli(e) is the Dutch conceptual fine artist, who renders the world with interactive electronic and mechanical computer art such as animations, videopieces and online art. Joli(e) regularly blogged left-winged stuff on Queer and Transgender activism and experimental art questions or just Life in general.
woensdag, december 3
Fingertips
Bij de verrukkelukke klanken van VPRO's grensverkeer tik ik deze regels in. Gisteren kon ik niet typen. Ik had mijn vinger flink bezeerd toen die klem was komen te zitten tussen mijn overvolle boodschappentas en een stang in een gevaarlijk overhellende bus. Met de bussen van vroeger had je dat nooit. Je voelde vèr van tevoren aankomen dat de chauffeur zich aan het voorbereiden was op het nemen van een scherpe bocht. Nu is het zo dat, wanneer de ronkende broodtrommels halt gaan houden, het natuurkundig 'moment' verschoven lijkt te zijn (meer info: zie Newtoniaanse krachtspelen in uw vroegere Atheneum lessen). Er treedt een enorme, haast onoverkomelijke vertraging op, waardoor het onmogelijk is om op charmante wijze naar de deur toe te lopen. Niemand is in staat een bus in waardigheid te verlaten.