maandag, maart 1

The Best Of... (De Gouden Zalf)

--Bijgewerkt-- Met deze 1e maart begint de maand die vooral in het teken zal staan van dit nu 'n half jaar bestaande blog. (Deelname aan ondernemers cursussen voor kunstenaars verkleint de tijd die ik hier besteed).
actieHoewel ik u inmiddels met *trots* kan melden dat ik eindelijk een artikel op Indymedia Nederland heb gepubliceerd: het gaat over alle sores van het ESF 2004 dat in Londen georganiseerd zou moeten worden. Omdat de urgentie hoog is, heb ik ook maar meteen 1 artikel op Indymedia België gezet (another first!).
Terug naar Hilversum. Joli(e)sWorld was nooit bedoeld als periodiek blog, maar eerder als artistiek schetsboek dat eens in de zoveel tijd door mijzelf alleen bekeken zou worden. Al gauw echter maakte ik mij er druk om van alles en nog wat en dan vooral de (rechtse) politiek waarbij er soms het dilemma was of ik alles wel zomaar kon openbaren.
Vorige week nog heb ik eindelijk de stekjes, beschreven in dit beruchte blog in een vijzel vergruist en daarna verwerkt in een space cake die echter na het nuttigen van drie hele plakken nog steeds geen effect geeft... En dat staat hier. Openbaar.
Bloggen werd pas écht leuk nadat de lezers zelf commentaren konden toevoegen.
Nu heb ik u nodig.
menuWat kan er aan dit blog verbeterd worden? Of moet het gewoon stoppen en geïntegreerd worden in de nieuwe Joli(e)sworld Website? In die nieuwe site komt namenlijk ook een apart onderdeel over politiek en geëngageerde kunst. De wedstrijden die ik graag uitroep horen sowieso bij de [Jolarti]mailinglist en dus eigenlijk niet op dit blog thuis. Persoonlijke verhalen (zoals die over mijn gebroken arm) zijn de enigen die nog geen plek hebben, dus dat zou specifiek op deze plek kunnen gebeuren. Of is het juist extra charmant als dit blog een bijelkaar geraapt zooitje blijft? Dilemma...
Het is ook eigenlijk simpeler om gewoon eens van u te horen wat u nou zelf een leuke 'entry' vond in het afgelopen half jaar.
Ik heb 10 hoogtepunten uitgekozen.
En u mag er uw stem over uit brengen (door punten van 1-10 toe te kennen of slechts 1 favoriet uit te kiezen... bedenkt u maar wat leuks, want ik weet het even niet meer).
Dan zal in mei, tijdens mijn verjaardag in mijn atelier, de Gouden Zalf aan mijzelf worden uitgereikt door 1 van de stemmers. Ben jij die stemmer?

webHere are the nominees of the Joli(e)-Academy Jury:
(Links openen in een nieuw venster en staan in chronologische volgorde)
Na klikken even wachten tot de anchor aanslaat - of scroll zelf naar de datum.

a- It's Cucumber time - 1 augustus '03 -een vroeg voorbeeld van ergernis vermengd met verbazing.
b- My Life is a Movie! - 28 augustus '03 -het klikte niet zo tussen Femke en Joli(e)...
c- "Mammie, ren toch niet zo snel" - 29 september '03 -monument voor Ter Meulen.
d- Greta Garbo Eyes - 30 oktober '03 -wie heeft het dikste boek?
e- Make-Up Sex pt.III 28 november '03 -een echt allegaartje, alsof je Joli(e)s hoofd binnentreedt.
f - Easy Activism - 20 december 2003 -het is ludiek en werkzaam.
g- Twenty Years ago II (Björn) - 29 januari '04 -plotseling herinnerde ik mij hem weer...
h- Stunning Science - 29 januari '04 -een duizelingwekkende snotformule en ander empirisch onderzoek.
i - Femke Fatale - 2 februari '04 -Femke met een hoofddoekje.
j - Easy Activism III - 6 februari '03 -minder ludiek maar wel werkzaam
.

De bovenstaande selectie kunt u zelf nog aanvullen en geeft vooral een aardig beeld van de ontwikkeling van Joli(e)sWorld. Ik kon er helaas niet meer mijn correpondentie acties met het ENCI en het Rijksmuseum Volkenkunde in kwijt, maar als u reden ziet die alsnog te nomineren ten koste van anderen dan mag dat absoluut.
Laat u in uw wijsheid leiden door de geest die liefde is en die ons allen beschermt.

ENG Scroll down for English posts.