maandag, februari 16

Surprise!

DNO gaat de diepte in, ga je mee? U weet dat de inhoud van mijn portemonnee gelijk staat aan het soortelijk gewicht van Tatiana's brein.
Toch ben ik lid geworden van DeNieuwe Omroep. De TV club voor wereldverbeteraars die diepgang zoeken. En ach, 6 eurootjes per jaar voor 't goede doel wil ik wel ophoesten. Vooral omdat deze omroep aandacht wil schenken aan de events waar ik zelf vaak rondloop... Maar er is geen eigenbelang in het spel hoor. Echt niet.
Naast DNO zijn er nog een aantal omroepen die het publieke bestel in willen. Doch allen zijn een one-issue vereniging en hebben bovendien nauwelijks aan studiowerving gedaan. DNO is al veel verder. Die was al in de ether en vult haar site met razend interessante reportages. Ik was dan ook een beetje geirriteerd over 't feit dat wannabe Nutopia veel vaker en duidelijker te zien was tijdens ledenwerf campagnes (een beetje SP achtig) en wat schreeuwerig overkwam, daar waar DNO een veel bredere boodschap verkondigde (een beetje GroenLinkserig). Ik vreesde dat potentiele DNO leden zo werden weggezogen door Nutopia.
En wie schetst mijn verbazing: vandaag zijn zij samen gegaan!
Nutopia heeft nu rond de 10.000 leden en DNO ongeveer 49.115. Over 2 weken moeten het er 50.000 zijn.
Eerst was ik nog een beetje stuurs eronder. Maar nu... Eigenlijk komt het helemaal overeen met mijn 'massa maken' ideaal. Samen sterk staan (doet het altijd goed op posters). In mijn optiek is dit eigenlijk een situatie waarbij de SP en GroenLinks zijn samengegaan. En daar is (heel) soms best wat voor te zeggen.
Binnenkort schijnen de leden beider omroepen uitleg te krijgen op www.denieuweomroepnutopia.nl.
Tijd voor een nieuwe naam voor een nieuwe omroep.