donderdag, februari 5

We have a Winner: Kaas Gaaf!

tiktikHet is zover: het is nu 5 februari, 5 uur 's ochtends.
Alle vroegere spannende ontwikkelingen aangaande de 'Femke Fatale Kaasschaaf wedstrijd' zijn nog steeds te volgen via de comment-line onderaan het blog van 2 februari, dat een absoluut record heeft gevestigd in aantal comments. U allen heeft fijn veel getikt.
Lees dus zeker nog eens nauwkeurig de blog van 2 februari.

Waar ging het ook alweer om?
Doel was de verschillen te noemen die in het door mij gefabriceerde plaatje te zien waren met dit eerste plaatje als uitgangspunt.
Artgrrl was (zoals gewoonlijk) razendsnel met de bijna complete oplossing.

Doch Randy vond meer dan 5 verschillen:
(1) haardos weggehaald om hoofd heen
(2) haardos weegehaald tussen arm en hoofd
(3) haardos weggehaald die over blouse hing
(4) blouse is dichtgeknoopt
(5&6) 2 mouwen zijn verlengd
(7) stukje handrug erbij gefantaseerd
(8) collier om de hals
(9) www.joliesworld.com tekst erbij

Maar ach. Verschil 8 klopt niet. Er is geen sprake van een collier (of een lichter gezicht), wel van een door mij onhandige bewerkte hals(ema). Ik trachtte de suggestie te wekken van een hooggesloten blouse. Vandaar.
En... er was nog 1 verschil dat waarschijnlijk iedereen zag, maar dat door niemand genoemd werd...
Bovendien wilde ik aanvankelijk de woorden 'haardos' en 'handrug' niet goed rekenen.
Vandaar dat ik Artgrrl niet meteen direct tot winnares uit kon roepen.
De juiste oplossing spreekt namenlijk van heur haar en een stukje hand.
Voor zover mij bekend is 'heur haardos' een niet bestaande uitdrukking en een handrug is al een 'stukje' hand. Maar ach. Dat is muggen neuken en daar gelijk een olifant van maken en dat doen we hier niet...

demo De enige echte juiste oplossing was
(1) heur haar weggehaald
(2) bloesje is dichtgeknoopt
(3&4) 2 mouwen zijn verlengd
(5) stukje hand erbij gefantaseerd
Maar Randy dwong mij dit te herzien, want inderdaad: er is een opvallend 6e verschil: de www.joliesworld.com tekst. Dit is dusdanig opvallend dat Randy zo een streepje voor kreeg op Artgrrl.

Wat was dan toch het eeuwig ongenoemde verschil?
Mensen die slim dachten te zijn door Femkes oor te noemen of het hoofddoekje zelf. Helaas...
Die oplossingen zijn echt ál te voor de hand liggend. En alhoewel wetenschappelijk juist, zijn zij tóch níet de overtreffende trap in het bepalen van de winnaar (want ik bepaal dat hier, ja? It's my party!).
Neen. Het verbaasde mij dat niemand de duidelijk slecht overplakte linkerarm noemde (voor de kijker rechts). Op bewuste arm staan nog net de laatste letters uit de zin 'Ik noteer leegte op links' waarbij het woordje 'links' grappig genoeg 'rechts' staat... Bij de bewerking vergat ik haast deze letters over de verlengde mouw heen te leggen waardoor er zomaar een 7e verschil had kunnen ontstaan. Doch... erg netjes is het niet gebeurd. Via een ingewikkeld selecteer trucje en het uitbreiden van de selectie met 1 pixel en daarna 'copy-paste' toepassend, besloot ik de new layer niet 'normal' te maken maar 'soft light.' En dat is zichtbaar. En niet zo'n beetje ook!
Dat moet u toch gezien hebben?

Enfin.
Dat waren de officiele oplossingen.
demo Dan volgt er nu een spannend moment: het bekend maken van de winnaar!
Beste deelne(e)m(st)ers.
U heeft meegedaan aan de 'Femke Fatale Kaasschaaf' Wedstrijd.
En uw pogingen zijn niet onopgemerkt gebleven.
Ik wil hiermee bovendien bewijzen dat het virtuele en interactieve van een blog wel leuk en aardig is, maar als daar fysieke consequenties uit volgen, is het nog veel en veel leuker!

puhpuhpuh Derde prijs: Artgrrl/Hannah had al reeds een prijs gewonnen, namenlijk een animatie - en dat is best al een erg grote prijs (zie [Jolarti] list puntje nr. 19) maar daar komen nu als *bonus* 10 hele seconden bij! Het werkje wordt dus in totaal 45 seconden. Ik ben er al mee bezig!

puhpuh Tweede prijs: Randy heeft een ongebruikt zakje Cranberry thee gewonnen; authentiek in september door Joli(e) zelf op Terschelling gevonden... eh, gekocht... En dat eiland is zo'n beetje de enige plek waar je dat kunt krijgen (zie dit blog van 12 september)

puh De Eerste of Hoofdprijs: is voor Didot Cicero/Jeroen!
Hij heeft zijn best gedaan. Vooral zijn poging het jute-achtige kussentje te bewerken, wekt mijn bewondering. De foto, waarvan hier het origineel is te zien, is inderdaad van een te lage resolutie om goed te kunnen bewerken, maar hier is de toch aardige poging daartoe te zien. Dankzij hem heb ik nu weer een plaatje dat geschikt is voor mijn zwijmelkwijl.

Daarom wint hij een door Joli(e) zeer bibberig en onhandig bewerkte, stijlvol roestvrij stalen kaasschaaf!
(Op onderstaande foto te zien; tussen de twee klemmen, linksonder de gele graveer multi-tool)

v

kaasschaaf

Dus Jeroen: Geef me je postadres, en de handbewerkte en echt daadwerkelijk gesigneerde kaasschaaf komt zo snel mogelijk jouw kant op!
Geef 'em een mooi plekje op de schoorsteen in Eindhoven!

Alle winnaars: van harte gefeliciteerd!
Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

ENG Scroll down for English posts.