woensdag, september 8

Ik nie begraip nie

img Halloe. Ik nie begraip nie veel meer.
Volgens bijstand ben ik allogtoon. Dus mij nederlands nie zo goed meer.
Vorig week toen ik inschrijven werd, zij belden mij op en zeiden dat iek bij project aan moest sluiten. Zij zeggen dat allogtonen daar goed in komen en baantje krijgen kunnen omdat zij presentiert worden aan bedrijven. Ik zei ja.
Ik dacht dat het voor alle soorten booitenlanders was, maar dat was nie zo. Ik kwam gistern in groot gebouw en daar zaten 50 vrouw. Allemaal allogtoon vrouw, geen man. Iek was enige met witte huidje. Die anderen allemaal Turks, Marrokaans, Surinaams en langharig. Twee hadden doekje om hoofd.
We moesten allemaal apart op foto, ik stijfjes, en ons foto komt in boek met onze CV's. Ik kom met kop ook op de voorkant omslag. Op 23 september komt prinsipes Maxima en Paul Rosenmolen ons praten. maar daar worden 5 vrouw voor uitgezoek. Die worden (echt waar!) eerst gescriend door AIVD. Ik hoop dat zij mij niet kiezen. Ik mag die monarchie nie. Ik hoop dat zij uitvind dat iek links radikale troon besmeerder ben.
Dit betekent dat iek nu aindelijk weer mijn hanekam kan scheren.

...