dinsdag, september 14

Simpel

img Vandaag in de Metro, een ingezonden brief van ongewoon hoog niveau:
"...
...Volgens een bericht in Metro van 10 september zou Uytenwilligen een formule gevonden hebben ter berekening van de nulpunten van elke wiskundige vergelijking. Een letterlijk onmogelijke opgave, want de wiskundige Galois heeft reeds in 1832 bewezen dat dit in het algemeen niet kan!.
Wel juist is wellicht: Uytenwilligen heeft een formule gevonden ter berekening van de nulpunten van die categorie van polynoomvergelijkingen waarvoor wel mogelijk een oplossingsformule te vinden is...
..."
Da's duidelijk.
Ik had het zelf niet simpeler kunnen zeggen.
De Metro kwam ik vandaag tegen omdat ik mijn huis eventjes verliet (een zeer ongewone actie als je net een 'nieuwe' computer hebt). Ik deed dit om effe te checken of Anneke gelijk had. Maar ik kon nergens meer WildPaden vinden. Toen kwam ik op het idee bij Fabricati naar binnen te gluren en inderdaad. Daar ligt nog een pad. De winkelier vond ze zo leuk dat hij ze nog even laat liggen! Gaat dat zien!

...