zondag, september 12

Kinds

img Toen dit Joli(e)tje nog een klein Joli(e)tje was keek het elke zondag naar de muis - dat was net voordat ik in bad moest, zo kon ik het gezeep altijd nog een beetje uitstellen.
Het laatste half jaar probeer ik weer elke dag te kijken en ik ga vandaag proberen het bootje te maken. Heerlijk om kind te zijn (als volwassene dan - want mijn vroegere jeugd was kl*te).
Gisteren keek ik ook al TV. Naar Brigitte Kaandorp om precies te zijn. Ook hier kwamen kinderen veelvuldig ter sprake. Zo vertelde zij over een scene op het schoolplein met haar dochtertje dat zomaar tegen een ander kind zei: "Nee, ik wil niet bij jou spelen, want ik vind jou stom!" waarna het stomme kind vrolijk verder huppelt naar een ander kind. En dat ze dit ook zo graag zou zeggen als volwassene, wanneer iemand je uitnodigt voor een feestje waar je niet heen wilt. "Nee, ik wil niet naar jouw feestje, want ik vind jou stooooom" waarna de kennis zegt "ok, dan bel ik iemand anders". Heel luchtigjes. Zo simpel. Er zijn best heel veel mensen die ik stom vind en waar ik tegen zou willen zeggen: ik wil niet met jou spelen.
Brigitte stelde ook nog voor dat als we iemand tegenkomen die ons helemnaal week in de knieën maakt we dan ook best kinderachtig mogen zeuren: "Mag ik een keertje met jou neuken? Aaaahhhh, toe?"

...